Alkuperäinen nimi: Monster in the Closet
Tunnetaan myös nimellä: Komeromörkö
Ohjaus & Käsikirjoitus: Bob Dahlin
Pääosissa: Donald Grant, Denise DuBarry, Frank Ashmore, Paul Walker, Henry Gibson, Howard Duff, Donald Moffat, Claude Akins, Paul Dooley, Stella Stevens, John Carradine, Kevin Peter Hall
Nyt pitkästä aikaa arvostelussa mm Toxic Avengerin tuottaneen legendaarisen Troma-lafkan tuotantoa, joka poikkea yllättävän paljon lafkan muuhun tuotantoon verrattuna, sillä verta ja muuta törkyillä ei ole ja leffassa on yllättävän nimekäs sivuosa-casting, mm Paul Walker ensimmäisessä elokuvaroolissaan pikkunörttinä, jota äiti kutsuu jostain syystä lempinimellä ”Professori”.
Kokonaisuudessaan leffa menee näin:
Chestnut Hillissä( joka muuten ihan oikea kaupunki Philadelphiassa ja Massachutsettsissa) on tapahtunut 3 murhaa, joissa yhdistävä tekijä on 2 pistojälkeä uhreissa ja myllätty vaatekomero.
Sitten epäilyttävän paljon jo nimeä ja ulkonäköä myöten Clark Kentin näköinen San Franciscolainen toimittaja Richard Clark joutuu kollegansa Scoopin kepposen kohteeksi ja päätyy tekemään reportaasia murhista.
Poliisiasemalla Richard tapaa ed mainitun ”Professorin” ja hänen äitinsä, Dianen, joka niin ikään on itsekin tiedealalla ja Diane ja hänen epäilyttävän paljon Einsteinin näköinen ja jatkuvasti lämmöllä ja sopimattomissa tilanteissa nuoruudessaan tapahtunutta sammakoiden leikkelyä muisteleva kollegansa, Tri. Pennyworth ovat sitä mieltä, että murhien takana on epämääräisen suuri käärme.
Sitten Sheriffi saa hälytyksen taposta naapurustossa ja vihdoin ja viimein näemme syyllisen murhien takana, joka onkin gorillan naamalla ja Xenomorphmaisella kielellä varustettu kävelevä kakkapökäle, joten mitäköhän leffan tehosteista vastanneet ovat mahtaneet pössytellä hirviön ulkonäköä miettiessä?
Pökäle surmaa Sheriffin ja armeija rientää hätiin, johtajana Kenraali Franklin D. Turnbull, joka mielellään
nimittelee pökälettä äpäräksi ja ei välitä siitä, että kiroilee uutislähetyksessä.
Sitten armeija pääsee pökäleen jälijille, mutta eipä ole heistäkään vastusta kauhistuttavalle pökäleelle, joten kaupunki evakuoidaan ja salaa kaupunkiin jääneet Richard, Diane ja ”Professori” yrittävät pyydystä pökäleen ensin äänen ja sähkön avulla, mutta Richard pudottaa vahingossa rillinsä ja pökäle pysähtyy tuijottamaan Richardia, koska on mies(oletettuihin) päin heiluvaa sorttia.
Pökäle sieppaa kauhusta pyörtyneen Richardin ja lähtee tallustamaan etsimään ”tunnelmallista yksiötä” itselleen ja rakkaalleen.
Sillä välin Diane jälkikasvuineen keksii, että pökäle ei katoa maisemista, elleivät ihmisetkaikilla leveyspiireillä ja asteilla pistä vaatekomeroita päreiksi, joten Diane menee puhumaan asiasta televisioon ja näemme hulvattoman kohtauksen, jossa menneisyyteen jämähtänyt japanilainen mies(oletettu) pistää vaatekomeronsa päreiksi samuraimiekalla.
Sitten kauhistuttava pökäle päätyy San Franciscon Transamerica Pyramidille, josta sattumalta löytyy vapaana oleva ”tunnelmallinen yksiö” mutta yksiö on liian ahdas, joten pökäle kävelee ulos Richardin kanssa ja kuukahtaa siihen paikkaan ja paikalle osunut pappi siteeraa omin sanoin King Kongin(1933) klassista viimeistä sitaattia ja uutisankkuri toteaa, että on aika palata normaaliin päiväjärjestykseen ja jälleenrakentaa vaatekomerot uusiksi.
Elikkä kuten tekstistä voi päätellä, kyseessä on katsojasta riippuen joko ”sitä itseään” oleva leffa tai hulvaton Camp-klassikko ja allekirjoittanut kallistuu jälkimmäisen joukon puolelle elikkä muutamalla sanalla tiivistettynä Kauhukaapin kummitus on taas vaihteeksi taattua ”laatua” ala Troma ja sarjassamme niitä elokuvia, jotka ovat niin huonoja, että ovat oikeasti hyviä.
Arvosana⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti